
Nowoczesna forma reklamy - dlaczego warto stosować?
Banery przy ulicach, spoty w telewizji i radiu, a także okna wyskakujące na stronach internetowych - taki natłok metod promowania może męczyć odbiorców, dla których nie są to już ciekawe formy reklamy. Z tego powodu wiele firm szuka oryginalnych metod, dzięki którym rozpoznawalność marki ulegnie zwiększeniu, a jednocześnie nie wystąpi efekt negatywnego odbioru produktów czy usług, które zdają się wyskakiwać z przysłowiowej lodówki. Przeczytaj nasz artykuł, żeby dowiedzieć się, jakie są nowe formy reklamy, a także w jaki sposób wykorzystać tradycyjne metody promowania się, ale nieco je urozmaicić, żeby stały się znacznie skuteczniejsze.
Tworzenie wizerunku eksperta - nowa forma reklamy
Różne formy reklamy firmy w internecie są bez wątpienia ważne. Wiele marek korzysta z pop-upów czy e-mail marketingu, które, choć mogą być skuteczne, irytują coraz większą liczbę odbiorców, powodując u nich zniechęcenie do marki, zamiast pozytywnych odczuć. Internet można wykorzystać w dobry dla odbiorców sposób, tworząc w sieci wizerunek eksperta. Ta ciekawa forma reklamy wymaga zaangażowania się w content marketing, który pozwoli na dzielenie się wartościową wiedzą z użytkownikami sieci, co spowoduje, że sami odnajdą oni produkty czy usługi dzięki wyszukiwarce. Przykładowo właściciel siłowni powinien zadbać o przygotowanie treści dla potencjalnych klientów. Na blogu może zamieścić informacje na temat diet, skutecznych treningów czy nowych urządzeń do ćwiczeń. W ten sposób pokaże czytelnikowi, że na jego siłowni można znaleźć osoby, które znają się na swojej pracy, a w budynku dostępne są nowoczesne maszyny do ćwiczeń zwiększające ich skuteczność.
Formy reklamy firmy w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to doskonałe miejsce na promocję firmy ze względu na możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników. Ciekawe formy reklamy nie muszą wiązać się z nachalnym podejściem do potencjalnych klientów, którzy coraz częściej odrzucają ten sposób promocji. Tam także można budować wizerunek eksperta, dzieląc się z obserwującymi wartościowymi treściami. Media, takie jak Facebook czy Instagram, pozwalają angażować społeczność. Odzew użytkowników można uzyskać nie tylko dzięki interesującym treściom, lecz także konkursom. Oprócz nagród związanych z profilem działalności firmy warto zaoferować gadżety z logo marki. Koszulka, czapka czy parasol to niewielki wydatek, a doskonały sposób na wywołanie pozytywnych odczuć związanych z firmą. Osoba nosząca taką nagrodę to też dodatkowy sposób na promowanie logo marki poza siecią.
Jakie są formy reklamy poza siecią?
Nowe formy reklamy nie muszą być związane z internetową działalnością. Warto pamiętać również o promowaniu marki poza siecią. Zastanawiając się, jakie są formy reklamy poza internetem, warto wziąć pod uwagę targi. Targi ślubne czy kosmetyczne to doskonała okazja do reklamowania swojej firmy - przychodzi tam bowiem mnóstwo osób zainteresowanych tego rodzaju produktami, co pozwala dotrzeć do określonej grupy klientów. Na targach warto wyróżnić się z tłumu, żeby zostać lepiej zapamiętanym. Na takich tematycznych spotkaniach jest wielu wystawców, a wykupienie stoiska w dobrym miejscu może nie wystarczyć, żeby w oczach klientów wypaść lepiej niż inni. Warto nie tylko przygotować estetyczną, przyciągającą wzrok ekspozycję, lecz także coś dodatkowego, co sprawi, że to właśnie do Twojego stoiska utworzy się długa kolejka. Przykładem na targach kosmetycznych może być próbny pokaz makijażu. Być może na bycie modelką zgodzi się ktoś z osób zainteresowanych Twoimi produktami - to jeszcze bardziej zbliży uczestnika targów do Twojej oferty. Warto przygotować również darmowe gadżety, które zwiększają zainteresowanie stoiskiem. Ładna parasolka, barwna koszulka czy wygodna czapka z daszkiem - każdy z tych elementów może mieć Twoje logo dzięki rozmaitym technikom znakowania odzieży. Taki upominek z pewnością wpłynie na miłe skojarzenia z marką, a także jej lepsze zapamiętanie. Odzież z logo warto również wykorzystać w stylizacjach pracowników - dzięki temu stoisko będzie prezentowało się spójnie. Oznakowane koszulki sprawią, że Twoje logo zostanie w świadomości klienta na znacznie dłużej.