
Szukasz odzieży reklamowej? Przed zakupem koszulek, kurtek czy polarów przeznaczonych do oznakowania dokładnie zapoznaj się z ich opisem. Dowiesz się nie tylko, z jakiego materiału wykonano odzież, lecz także, jaka jest jej gramatura. To pojęcie powie Ci wiele na temat koszulek i polarów, dlatego warto dowiedzieć się, co to jest gramatura tkaniny oraz o czym świadczy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci podjąć decyzje zakupowe.
Gramatura tkaniny to inaczej jej waga na 1 m2. Im większy ciężar, tym wyższa jest gramatura. Na wartość wpływ mają przede wszystkim grubość nitek oraz gęstość ich tkania. Poznając gramaturę, dowiesz się, czy tkanina jest cienka, czy gruba, jednak nie świadczy to o jej jakości. Na to, czy materiał będzie trwały, większy wpływ ma chociażby materiał wykonania, sposób obróbki i to, w jaki sposób był barwiony. Dlaczego więc warto wiedzieć, co to jest gramatura? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, na co wpłynie ciężar materiału.
Gramatura tkaniny - na co ma wpływ?
Wiesz już, co to jest gramatura tkaniny. Czas na poznanie aspektów, na które ta wartość ma realny wpływ, a na które znacznie mniejszy. Przede wszystkim nie kieruj się gramaturą, jeśli szukasz materiałów najwyższej jakości. Wartość ta świadczy po prostu o wadze tkaniny, a nawet cienka koszulka może charakteryzować się wytrzymałością, jeśli będzie wykonana z wysokiej jakości materiałów.
Gramatura tkaniny ma wpływ na odporność na gniecenie. Jeśli szukasz odzieży reklamowej, która będzie wyglądać schludnie przez wiele godzin pracy, wybieraj spośród koszulek o wyższej wadze. Materiał o większej gramaturze będzie bardziej odporny na gniecenie. Dzięki temu masz pewność, że sprzedawca, recepcjonista czy pracownik na targach będzie wyglądał odpowiednio przez wiele godzin. Zbyt wysoka gramatura tkaniny może jednak wpłynąć na wygodę, a dodatkowo źle układać się na ciele.
Zwróć też uwagę, w jakich sytuacjach ma być używana odzież. Jeśli zależy Ci na lekkich koszulkach, które doskonale sprawdzą się latem, wybieraj spośród modeli o gramaturze 190 g/m². Potrzebujesz modelu z krótkim rękawkiem, ale który sprawdzi się również, kiedy będzie nieco chłodniej? Zdecyduj się na koszulkę o gramaturze 240 g/m². Jeśli poszukujesz polaru roboczego, zwróć uwagę na modele o gramaturze 340 g/m². Dzięki temu będziesz mieć pewność, że odzież zapewni pracownikowi komfort cieplny oraz wygodę. Im wyższa wartość, tym lepsze właściwości izolacyjne będzie miał polar.
Gramatura tkaniny a nadruk
Gramatura tkaniny nie pozostaje bez znaczenia dla możliwości wykonywania na niej nadruku. Jeśli zależy Ci na oznakowaniu odzieży, zdecyduj się na model o gramaturze przynajmniej 160 g/m2. Na takich koszulkach można będzie wykonać dowolną grafikę różnymi metodami, na przykład haftem komputerowym, który gwarantuje zwiększoną wytrzymałość i odporność na pranie, prasowanie i środki czyszczące. Odpowiednio wysoka gramatura odzieży pozwoli również na wykorzystanie metody sitodruku, do którego wykorzystuje się farby drukarskie.